MENU

Comments Off on Siru Mobile – Betala casino med mobilen Betallösningar

Siru Mobile – Betala casino med mobilen

Mobilbetalningar börjar bli allt vanligare i dagens samhälle och det går numera att med olika sätt även göra insättningar på ett online casino med mobilen. Siru Mobile är en betalningsleverantör för insättningar med just en mobiltelefon. Det hela fungerar lite som ett “kreditkort för mobilen” och är ett alternativ att betala med när man inte har tillgång till andra betalningsmetoder som till exempel kontokort eller banköverföring.

Hur funkar en insättning med Siru Mobile till Casino?

Så här enkelt är det att betala casino med Siru Mobile:

  1. Välj Siru Mobile som betalningsmetod hos ditt casino
  2. Ange hur mycket du vill sätta in och fyll i ditt mobilnummer
  3. Ring numret som du dyker upp på skärmen (om det är första gången får du även en bekräftelsekod via SMS).
  4. Klart, pengarna förs över till ditt spelkonto direkt!

Någon registrering för att börja använda Siru Mobile behövs inte men förstagångsanvändare behöver verifiera sitt mobilnummer vilket görs genom att en sms-kod skickas till dig.

När betalar man tillbaka pengarna?

Pengarna förs över till ditt spelkonto direkt och du kommer att debiteras på din nästa mobilräkning. Så pengarna från Siru Mobile betalas alltså när du betalar din mobilräkning som vanligt.

Casinon med Siru Mobile betalning

Det är fler och fler casinon som erbjuder Siru Mobile som betalningsmetod. Några av dessa casinon är:

Mobilbet iGame Videoslots ComeOn Folkeautomaten Casinostugan

Siru Mobiles insättningsbelopp och avgifter för casino-betalningar

De flesta online casinon drar oftast inga avgifter från dig i samband med betalningar med Siru Mobile men mobiloperatörerna gör det. Följande insättningsbelopp och mobiloperatörernas avgifter brukar gälla för casino-betalningar men kontrollera själv belopp och avgifter innan du betalar ett casino med Siru Mobile. Transaktionsavgiften anges alltid tydligt innan köpet görs, och även på uppringningssidan. Avgifterna angett i kronor är inte direkt jättehöga men i procent räknat är avgiften betydlig så vi rekommenderar inte att använda Siru Mobile för att betala in större belopp till casinon.

Ungefärliga belopp och avgifter (kan variera från casino till casino):

  • Insättning: 35 kr, Avgift: 15 kr
  • Insättning: 70 kr, Avgift: 30 kr
  • Insättning: 105 kr, Avgift: 45 kr
  • Insättning: 140 kr, Avgift: 60 kr

Siru Mobiles balansgräns

På 30 dagar kan man sätta in max 4500kr med Siru i Sverige. Summan gäller per telefonnummer och inkluderar alla insättningar, men inte avgifter. Denna rullande 30-dagarsgräns sätts av Siru. När du har nått din gräns kommer du att bli notifierad av Siru. Du kan även själv kontrollera din balans med hjälp av Siru Mobiles My Siru-tjänst som du hittar till via Siru Mobiles hemsida. Det går att begränsa användningen av tjänsten genom att kontakta Siru Mobiles kundtjänst (det går bara att begränsa tjänsten helt och hållet för ett mobilnummer men inte höja eller sänka beloppsgränsen).

Vad betyder det om numret jag försöker ringa inte fungerar?

Det betyder att ditt nätverk inte stödjer Siru. I dagsläget stöds inte mobiler med telefonnummer från operatören 3 eller abonnemang som fungerar i 3s nätverk. Numret bör även synas då samtal görs, dvs. numret får inte vara skyddat/privat. Mobilnummer kopplade till kontantkort stöds inte. Tänk även på att du måste ringa från Sverige då det ej fungerar om man befinner sig utomlands.

Är det säkert att betala ett casino med Siru Mobile?

Så här svarar Siru Mobile själva på frågan om deras tjänst är säker:

Ja. I samband med de mobila betalningarna skickas ingen personlig information förutom kundens telefonnummer. Kunden är skyddad från informationsstöld eftersom man inte behöver uppge bank- eller kreditkorts information. Vårt system följer automatiskt med alla transaktioner. Det automatiserade systemet förebygger och begränsar missbruk av tjänsten genom att sätta en saldobegränsing för alla telefonnummer. Siru Mobile ansvarar för kreditrisken för alla genomförda mobil transaktioner. Det är ovanligt att en beställning misslyckas, men ifall det skulle ske gör vi naturligtvis en återbetalning till kunden för den överdebiterade summan.

Siru Mobile kundtjänst

Du kan kontakta Sirus kundtjänst genom att ringa +46 8 559 24 683 under kontorstid, alternativt maila support@sirumobile.com eller besöka deras hemsida sirumobile.com.

Comments are closed.